Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

comenius 2012-2014




     





Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης


Comenius -Πολυμερείς Σχολικές Συμπράξεις



Who we were where we are and what we will be 


 Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον




Διάρκεια: 2 χρόνια (2012-2014)


   Συμμετέχουν 8 σχολεία από 8 ευρωπαϊκές χώρες : Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Μεγάλη Βρετανία( Ουαλία), Πολωνία, Αυστρία Γερμανία και Τουρκία.

   Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου συμμετέχει στο πρόγραμμα με εταίρους τα παρακάτω σχολεία :
 




   Κύριος στόχος του προγράμματος είναι να διευρύνει τους ορίζοντες των παιδιών,   και να τα οδηγήσει στην Ευρωπαϊκή τους ταυτότητα. Μέσα από κοινές δραστηριότητες,  τα παιδιά θα μάθουν να συνεργάζονται,  να ερευνούν , να επικοινωνούν και ν’ ανταλλάσσουν απόψεις με παιδιά από διαφορετικές χώρες. Θα έρθουν σ’ επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, θα συλλέξουν πληροφορίες για τις συνεργαζόμενες χώρες και θα μάθουν να σέβονται  τα ήθη και τις παραδόσεις τους.

  Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, όλων των τάξεων του σχολείου μας.


  Έμφαση θα δοθεί στην ανάπτυξη επικοινωνίας στις ξένες γλώσσες και της χρήσης στις νέες τεχνολογίες. Το τελικό προϊόν θα είναι ένας πολύγλωσσος ιστοχώρος που θα παρουσιάζει τα επιτεύγματα του προγράμματος σε όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία .












Πρόγραμμα COMENIUS


 
         John Amos Comenius (1592–1670)

    Τσέχος εκπαιδευτικός μεταρρυθμι­στής και θρησκευτικός ηγέτης, ονομαστός κυρίως για τις καινοτο­μίες του στις μεθόδους διδασκαλίας, ειδικά των γλωσσών. Γεννήθηκε το 1592 στο Νίβνιτσε τής Μοραβίας και πέθανε το 1670 στο Άμστερνταμ. Αγαπούσε τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και για την σπουδή του προωθείσαι την εκμάθηση τής Λατινι­κής γλώσσας.
    Πίστευε στη μεταρρύθμιση της ανθρώπινης κοινωνίας μέσω της εκπαίδευσης και των θρησκευτικών του πεποιθήσεων που τον έφεραν σε ρήξη με τις πρόσωπα και καταστάσεις της εποχής του. Υποστήριζε την καθιέρωση πλήρους φοίτησης στα σχολεία για όλη τη νεολαία του έθνους και διατεινόταν ότι τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται τον εθνικό τους πολιτισμό και τον πολιτισμό τής Ευρώπης.
    Η μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, κατά τον Κομένιους, απαιτεί δύο πράγματα: Πρώτο, επα­νάσταση στις μεθόδους διδασκαλίας, ώστε η μάθηση να γίνει γρήγορη, ευχάριστη και πλήρης. Δεύτερο, οι δάσκαλοι οφείλουν να «ακολουθήσουν τα αχνάρια τής φύσης», πράγμα που σημαίνει ότι οφείλουν να λαμβάνουν υπ' όψιν τις πνευματικές δυνατότη­τες του παιδιού και τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνει.
    Ο Κομένιους δεν ήταν διασπαστής αλλά πρόμαχος τής παγκόσμιας Εκκλησίας. Ήταν επίσης, παρά τον διεθνισμό του, γνήσιος Τσέ­χος πατριώτης σε μια εποχή που οι Τσέχοι είχαν σχεδόν συντριβεί. Έγραψε: «Αγαπώ τη χώρα μου και τη γλώσσα της και η μεγαλύτερη μου επιθυμία είναι να μπορέσει να εκπολι­τιστεί».
    Τον 19ο αιώνα η φήμη τού Κομέ­νιους είχε αναβιώσει σημαντικά λόγω τής σημασίας που δινόταν στην παι­δαγωγική, ιδιαίτερα στη Γερμανία. Σήμερα ο Κομένιους εξακολουθεί να παρουσιάζει ενδιαφέρον ως πρότυπο διεθνούς πολίτη. Ο πατριωτισμός του δεν τον εμπόδισε να αισθάνεται Ευρωπαίος και να πιστεύει βαθύτατα στην ενότητα τής ανθρωπότητας.
     Πάλεψε πολύ και σκληρά σε μια δύσκολη ιστορική περίοδο από πολέμους και κατακτήσεις και γεύτηκε πολλές απογοητεύσεις και εξορίες. Άφησε ένα τεράστιο συγγραφικό έργο, κυρίως παιδαγωγικό και κοινωνικό.