Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Προετοιμαζόμαστε για την 3η συνάντηση στην Άγκυρα!!!


Στην 3η συνάντησή μας , που θα γίνει στην Άγκυρα της Τουρκίας από τις  22 έως  τις 27 Απριλίου , οι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Comenius  με τίτλο, Who we were , where we are and what we will be   θα πρέπει να παρουσιάσουν παραδοσιακά παιχνίδια, χορούς και αθλήματα του κάθε τόπου.
Οι μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας έπαιξαν , διασκέδασαν και παρουσίασαν με το δικό τους τρόπο  το « Μαντηλάκι», τα « Μήλα» και τη « Μέλισσα , Μέλισσα» .
Ακόμα χόρεψαν τους παραδοσιακούς κρητικούς χορούς  Σιγανό - Πεντοζάλη. 
Μια μικρή γεύση μπορείτε να πάρετε από τις  παρακάτω ταινιούλες . 


















Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Έκθεση δραστηριοτήτων 2ης συνάντησης στην Bienvenida της Ισπανίας


3ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου Κρήτης
Comenius 2012-14

Who we were , Where we are and what we wiil be

Έκθεση δραστηριοτήτων 2ης συνάντησης στην Bienvenida της Ισπανίας


    Η προετοιμασία για τη δεύτερη  συνάντηση  των εταίρων  που συμμετέχουν στη σύμπραξη ξεκίνησε αμέσως μετά την επιστροφή μας από τη Γερμανία. Όπως είχαμε συναποφασίσει στην πρώτη μας συνάντηση ,  θα έπρεπε  αυτή τη φορά, να παρουσιάσουμε την πόλη μας . Σε συζήτηση που έγινε στο Σύλλογο Διδασκόντων στο σχολείο μας κάθε τάξη ανέλαβε να πραγματοποιήσει και κάποια δραστηριότητα σχετική με το παραπάνω θέμα. Έτσι λοιπόν ο καταμερισμός δραστηριοτήτων των τμημάτων έγινε ως εξής:
Β Τάξη
Από το χθες στο σήμερα… (Λεύκωμα με φωτογραφίες της πόλης μας παλιές και πρόσφατες)
Γ1

Ελληνογερμανικό λεξικό και Λογότυπο του Προγράμματος

Γ2
Η ταυτότητα της πόλης μου ( Κολάζ και ταυτότητα της πόλης μας)
Δ τάξη
Ελληνοισπανικό λεξικό και Λογότυπο του Προγράμματος
 Φυτά του τόπου μας
Ε τάξη
Η πόλη μου σήμερα
Τουριστικός οδηγός για παιδιά και μεγάλους( Δημιουργία βιβλίου και τουριστικού οδηγού) -Λογότυπο του Προγράμματος
ΣΤ1
Προσωπικότητες του τόπου μας  -Λογότυπο του Προγράμματος
ΣΤ2
Παραδοσιακές συνταγές του τόπου μας 
( Δημιουργία βιβλίου Συνταγών στην ελληνική και αγγλική Γλώσσα)


Συγχρόνως με τα παραπάνω οι τάξεις Δ, Ε και Στ δημιούργησαν και αντάλλαξαν χριστουγεννιάτικες κάρτες και ευχές με τις αντίστοιχες τάξεις της Τουρκίας, της Αυστρίας και  της Ουαλία.
Τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 20012  ταξιδέψαμε στην Bienvenida της Ισπανίας όπου πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση των αντιπροσωπειών της Ιταλίας, της Τουρκίας, της Πολωνίας, της Αυστρίας, της Γερμανίας, της Ουαλίας, της Ισπανίας και της Ελλάδας, για την υλοποίηση του προγράμματος Comenius με θέμα :
who we were, where we are and what we will be.
Την Τρίτη 11/12/12 επισκεφτήκαμε το σχολείο στην Bienvenida της επαρχίας Badajoz του Los Milagros. Η περιοχή αυτή βρίσκεται στην ενδοχώρα της Ισπανίας, 400 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Μαδρίτης και χαρακτηρίζεται για τις απέραντες πεδιάδες με ελαιόδεντρα και αμπελώνες. Το σχολείο στην Bienvenida είναι νηπιαγωγείο και δημοτικό και έχει σχετικά μικρό πλήθος μαθητών μιας και ο συνολικός πληθυσμός του χωριού είναι γύρω στους 2.800 κατοίκους.
Η υποδοχή που μας ετοίμασαν οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά του σχολείου ήταν θερμή. Οι  μαθητές αφού μας καλωσόρισαν, μας παρουσίασαν στην αυλή του σχολείου  τοπικούς χορούς φορώντας παραδοσιακές στολές.
Στη συνέχεια προχωρήσαμε στο χώρο του σχολείου όπου συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα προβολών για να παρακολουθήσαμε την παρουσίαση της Ισπανίας με θέμα : my beloved town, παρουσία τοπικών αρχών και προϊσταμένων εκπαίδευσης.
Η κάθε αντιπροσωπία τοποθέτησε τα προϊόντα που περιείχε το culture basket στα τραπέζια υποδοχής και δοκιμάσαμε σπιτικά γλυκίσματα.
Η ξενάγηση που ακολούθησε στο χώρο του σχολείου ήταν πολύ ενδιαφέρουσα μιας και την ανέλαβαν οι μικροί μαθητές. Ενημερωθήκαμε για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου, παρακολουθήσαμε εργασίες και δράσεις των μαθητών ενώ είχαμε την ευκαιρία να μπούμε στις τάξεις την ώρα του μαθήματος. Όλα τα παραπάνω μας εξοικείωσαν με το σχολικό περιβάλλον, μας ενέπνευσαν αλλά και μας βοήθησαν να κάνουμε  διαπιστώσεις και συγκρίσεις.
Κατά  τη διάρκεια του  γεύματος   οι εκπαιδευτικοί του σχολείου  με τη συνοδεία μουσικών οργάνων μας παρουσίασαν παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια της  Ισπανίας. Έπειτα ακολούθησε meeting στο χώρο του σχολείου όπου έγινε η προβλεπόμενη ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή και έντυπη μορφή με το θέμα της συνάντησης : << My beloved town>> . Ανταλλάξαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες  και δώρα.
Στη συνέχεια εκθέσαμε τα τρία logo που είχε προετοιμάσει κάθε χώρα και ακολούθησε ψηφοφορία για την επιλογή του καταλληλότερου. Το logo που κέρδισε τις εντυπώσεις  ήταν εκείνο της Ισπανίας.
Καθορίστηκαν επίσης τα θέματα - δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν το επόμενο τρίμηνο από τα σχολεία της ομάδας και θα παρουσιαστούν στην  συνάντηση του Απριλίου  στην Τουρκία και είναι:
  • Παραδοσιακά παιχνίδια. Χοροί , αθλήματα
  • Ασχολίες της καθημερινής ζωής και τρόποι ικανοποίησης τους διαχρονικά. 
Έτσι κλείσαμε τη συνεδρίαση της ομάδας εργασίας.
Τις επόμενες ημέρες ξεναγηθήκαμε σε αρχαιολογικούς χώρους στην πόλη Merida ενώ είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το δημαρχείο, τις  εκκλησίες  και ένα  τοπικό εργοστάσιο παραγωγής τροφίμων στο χωριό Bienvenida. Σε επόμενες συναντήσεις ανταλλάξαμε απόψεις και ενημερωθήκαμε για τα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Στο αποχαιρετιστήριο γεύμα που δόθηκε την τελευταία βράδια ανταλλάξαμε χριστουγεννιάτικα δώρα, εντυπώσεις και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη συνάντηση.
Επιστρέψαμε με τις βαλίτσες μας γεμάτες αναμνήσεις και εμπειρίες ζωής, φιλοδοξώντας για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό μέλλον.                          
Οι εκπαιδευτικοί
Μαρία Καρπαθιωτάκη                                                                Ελένη Τσαγκαράκη